مدیریت دانش

مدیریت دانش

مدیریت دانش

مدیریت دانش

پاورپوینت اﺛﺮ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر

پاورپوینت اﺛﺮ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر

فرآیندهای موجود در هر سازمان برای دستیابی به ماموریت سازمان طراحی شده اند، تا با عملکرد بهتر نیازهای اساسی مشتریان را تامین نمایند.
شاید برای مدیر ارشد فناوری اطلاعات، بسیاری از مسایل در اولویت قرار داشته باشد ولی مدیران رده بالاتر تنها به فکر این هستند که چگونه با منابع محدودتر بتوانند بازدهی بالاتری را به دست بیاورند و به همین دلیل بر روی سیستم‌های فرایند کسب وکاری تمرکز خواهند کرد که با تجارت آن‌ها همخوانی داشته باشد و بتوان با کمک آن کارایی سیستم را بالا برد.
»سیستم­ مدیریت فرآیندهای کسب و کار( نرم افزار BPMS) باعث تحولات عمده‌ای در متدولوژی‏‌‌های توسعه و استقرار فرآیندها شده اند.
این سیستم‏‌ها از آن لحاظ که روی فرآیندها متمرکز هستند و بر عملیات چند منظوره تمرکز دارند، دارای حایز اهمیت بسیاری می‌باشند.
بنا به‏نظر فرانکل، سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار( نرم افزار BPMS) برنامه کاربردی وسیعی را برای افزودن کارایی تکنولوژی‏‌‌های فرآیند پیدا خواهد کرد.
سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار برنامه کاربردی نرم افزاری­ است که فرآیندها را مدیریت و اختلاف بین کد نرم افزار و شماهای فرآیند را تشخیص میدهدمدیریت فرایندهای کسب‌وکار یا همان BPM، شامل روش‌ها، تکنیک‏‌ها و ابزارهایی جهت پشتیبانی از طراحی، مدیریت و تحلیل فرایندهای کسب و کار است؛ به عبارت دیگر، BPM یک رویکرد ساختار یافته باهدف بهبود کیفیت محصول و خدمات است و تلاش دارد تا فرایندهای سازمان را با استراتژی سازمان همسو نماید و به موازات آن رضایت مشتری را با افزایش کیفیت، بهبود دهد.
همین موضوع یکی از عوامل مهم محبوبیت و کارآمدی این رویکرد است.
با رشد و ترکیب این دو علم، مفهوم مدیریت فرایندهای کسب‌وکار ایجاد گردیده است.
در واقع BPM پس از رویکردهای TQM و BPR در مدیریت و به موازات آن پس از ظهور سیستم‏‌‌های مدیریت پایگاه داده، سیستم‏‌‌های مدیریت منابع سازمانی و سیستم‏‌‌های مدیریت گردش کار در فناوری اطلاعات، به منظور بهبود خدمات و محصولات معرفی گردید.
منظور از بهبود، عبارت است از کلیه عملیات و تغییراتی که در فرایندها ایجاد می‌گردد تا هزینه و سرعت انجام را کاهش و کیفیت خروجی فرایند را افزایش دهد.

منبع : پاورپوینت اﺛﺮ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر

پاورپوینت اختلال بیش فعالی

پاورپوینت اختلال بیش فعالی

اگر شما دچار کم­توانی موسوم به “اختلال کم توجهی-بیش فعالی یا ADHD” هستید این مشکلی است که همواره با شماست و به روی زندگی روزانه شما بسیار تاثیر می­گذارد.
این اختلال با افزایش سن بهتر میشود ولی ممکن است در بزرگسالی هم ادامه پیدا کند.
افسردگی، اضطراب، اعتماد به نفس پایین و سومصرف مواد در بزرگسالان مبتلا به ADHD شایع است.
آسیب در کارکردهای اجرایی نقش مهمی در اختلال نقص توجه- بیش فعالی دارد.
عملکرد اجرایی به فرد کمک می­کند تا عوامل حواسپرتی را شناسایی و آن­ها را حذف کند، موضوعات مختلف را در ذهن نگه دارد، در مورد پیامدها فکر کند و موارد دیگری از این قبیل را در برمی‌گیرد.
بنابراین اختلال نقص توجه- بیش فعالی، فرد را با مشکلات متعددی در فعالیت­های معمول روزمره ازجمله پرداخت قبوض، خواب کافی، مصرف دارو بهطور مرتب، به خاطر سپردن انجام کارهای معمول خانه و غیره روبه رو می‌سازد.
اختلال نقص توجه- بیش فعالی یک مشکل شخصیتی نیست، بلکه یک اختلال عصب- زیستی۳ است که از بین نمی‌رودADHD یا اختلال بیش فعالی و فقدان توجه، یک اختلال رفتاری شایع است که حدود ١۰-۸ درصد کودکان را مبتلا می‌کند.
احتمال تشخیص این اختلال در پسران سه برابر دختران است ولی علت این تفاوت هنوز مشخص نشده است.
غالبا متوجه‌اند که والدین چه انتظاری از آنان دارند اما برای برآورده ساختن این انتظار برای آنان مشکل است چون نمی‌توانند آرام بنشینند، دقت کنند یا به جزییات توجه کنند.
البته بیشتر بچه‏‌ها در سنین خردسالی خصوصا اگر مضطرب یا هیجان زده باشند چنین رفتارهایی می‌کنند.
اما‌درکودکان بیش فعال این علایم مدت زمان طولانی وجود دارند و در شرایط و محیطهای مختلف روی می‌دهند.این اختلال به عملکرد خانوادگی، اجتماعی و تحصیلی کودک آسیب می‌رساند.با درمان مناسب کودکان می‌توانند بیاموزند که چگونه با این مشکل کنار بیایند و علایم خود را کنترل کنند.

منبع : پاورپوینت اختلال بیش فعالی

پاورپوینت اخلاق اداری

پاورپوینت اخلاق اداری

اخلاق اداری مطلوب زمانی بوجود میاید که کارکنان نظام اداری به مردم از نظری درست بنگرند و خود را خدمتگزار و وکیل مردمان بدانند در اینصورت اخلاق اداری ظهور می‌نماید که با تلاش مداوم و پیوسته و دوری از هر نوع سستی و کوتاهی در انجام امور و با مسولیت خواهد بود.
در این مقاله به بررسی اهمیت و ضرورت بحث‏‌‌های اخلاقی،اهمیت اخلاق در روایات اسلامی،معانی و کاربردهای اخلاق،مدل مفهومی تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان،دو لغزشگاه در مسیر رشد اخلاقی سازمانها،آموزش هوش اخلاقی به مدیران،ضرورت اخلاق اداری،نگاه به کار و مسیولیت،نگاه به مردم و اصول اخلاق اداری پرداخته شده است.
علم اخلاق به عنوان علم و آیین و نرم افزار آداب دانی و اخلاق مندی و علم چگونه زیستن و تعیین بایدها و نبایدها و صدور احکام خوب و بد نسبت به رفتارهای آگاهانه و مختارانه‏ی آدمیان همواره در فرهنگ‏‌‌های گوناگون در محضر پیشینیان و پسینیان خداوندگاران دین و اندیشه جایگاهی ویژه داشته است.
هر چند آن در مقام شرحه شرحه شدن، شمولیت، بازگویی و بازنمودگی پیهم چالش و فرانمود است و در پیشگاه اندیشگی متفکران که سعی مستمر در پژوهشیدن آن داشته‏‌اند خویی نپذیرنده و ناشناسنده دارد و به گاه هر تصمیم خرد یا کلان و ارایه‏ی پاسخ به پرسشهای مطرح( از قبیل این که آیا گرفتن آن یا این تصمیم، خوب است یا بد؟ درست است یا نادرست ؟) دیریاب و سهل و ممتنع می‌نمایاند.
نوشتار حاضر با توجه به اهمیت و ورود اخلاق به عرصه‏ی سازمان‏‌‌های دولتی و نیز به ضرورت به سر بردن در عصر بحران اخلاقی و کاهش شدید اعتماد مردم نسبت به رعایت جنبه‏‌‌های قانونی و اصول اخلاقی توسط مدیران و سازمان‏‌ها جستار گونه‌ای است درباره‏ی اخلاق و سازمان.
دشمن‌ترین مردمان در نزد خدا، بنده‌ای است که خدا او را به خود واگذارد؛ و او پای از راه راست بیرون نهد و بی راهنما گام بردارد، اگر به کار دنیایی اش خوانند، به کار پردازد، و اگر به کار آخرتی اش خوانند، سستی و کاهلی نماید؛ گویی آنچه برای آن کار کند بر او بایسته است، و آنچه در آن سستی و کاهلی ورزد، از او ناخواسته.
هر چه کسی در مسیولیت پذیری سستی ورزد، تباهی در کارش بیشتر خواهد بود، و هر چه کسی مسیولیت پذیری بیشتری داشته باشد، به کمال بیشتری از نظر اخلاق فردی و اخلاق اداری دست می‌یابد.
امام علی( ع) حیطه مسیولیت پذیری را بسیار گسترده تعیین نموده و از کارگزاران و کارکنان خود خواسته است که نسبت به کلیه کارها و اقدمات، و نیز روابط و مناسبات خود مسیولیت پذیر باشند.

منبع : پاورپوینت اخلاق اداری

پاورپوینت ارائه مدل های کسب و کار الکترونیکی

پاورپوینت ارائه مدل های کسب و کار الکترونیکی

در این باره تحقیقات و فعالیت‌های آکادمیک و قابل اتکا اندکی انجام شده‌است.در زیر برخی از مهم‌ترین تعاریف ارایه شده آمده است.
برخی از تعاریف، بیان کننده اهدافی هستند که یک مدل کسب و کار دنبال می‌کند.
برخی دیگر بر اجزای اصلی مدلهای کسب و کار و شاید به نوعی بر ارتباطات درونی این اجزا، متمرکز شده‌اند.
جدول روبرو برخی از پراستفاده‌ترین تعاریف مدلهای کسب و کار را نشان می‌دهد.
به علاوه به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کسب و کارشان را بشناسند، ارزیابی کنند، تغییر دهند و حتی شبیه سازی کنند.
هنگامی که مشتری ارجاع شده به وب سایت شرکت فروشنده محصولی را خریداری کند, شرکت وابسته کمیسیونی از قیمت خرید را دریافت می‌کند که امروز ه از این روش با عنوان همکاری در فروش نیز یاد می‌شود.
به عبارت دیگر شرکت فروشنده با استفاده از بازاریابی وابسته نوعی نیروی فروش مجازی در اختیار خواهد داشت.
تعریف مدل کسب و کار که غالبا با دشواری همراه است زیرا در زمینه‌های متفاوت کسب و کار معانی متفاوتی از آن برداشت می‌شود و ارایه یک تعریف یکسان در همه کسب و کارها مقدور نیست.
این نقصان در تعریف مدل‌های نوین کسب و کار الکترونیک بیش از سایر حوزه‌ها احساس می‌شود.
» مدل کسب و کار ابزاری است برای تامین منافع مشتری و منافع بنگاه و کسب درآمد.
مدل کسب و کار به بیان ساده عبارت از متدی است که شرکت در فعالیتهای تجاری در پیش گرفته و با کسب درآمد ثبات خود را حفظ می‌نماید.
در این مدل با توجه به منابع در دسترس و نیاز مشتری، پیشنهادی برای عرضه ارزش مورد نظر مشتری ارایه شده و منافع و درآمد نصیب شرکت می‌سازد.

منبع : پاورپوینت ارائه مدل های کسب و کار الکترونیکی

پاورپوینت ارتباطات

پاورپوینت ارتباطات

معنا در علم ارتباط شامل مفاهیم ذهنی و احساسات هر دو می‌شود.ارتباط به یک فرستنده، پیام و گیرنده درنظرگرفته شده نیاز دارد، هرچند گیرنده نیاز ندارد حضور داشته باشد یا از منظور فرستنده برای برقراری ارتباط در زمان ارتباط آگاه باشد‍؛ بنابراین ارتباطات می‌تواند در سرتاسر مسافت‌های گستردهٔ زمانی و مکانی رخ دهد.
ارتباطات نیازمند آن است که بخش‌های ارتباط ناحیه‌ای از مشترکات ارتباطی را به اشتراک بگذارند.
برخی از دانشمندان و کارشناسان، در مورد این‌که ارتباطات یک علم است( Science) اختلاف نظر دارند.
Craig) «ارتباطات» را یک حوزهٔ مطالعاتی( Communication Theory as a Field) می‌دانند.
این دیدگاه می‌خواهد تاکید کند که ارتباطات به لحاظ وسعت، عمق و تنوعی که دارد نمی‌تواند در یک رشتهٔ علمی گنجانده شود، بلکه فراتر از آن باید به آن به عنوان یک حوزهٔ علمی و مطالعاتی چند رشته نگاه کرد که از آن چندین رشتهٔ علمی می‌تواند زاییده شود.
در ١۹۷۰، فرانک دنس ١۲۶ تعریف انتشار یافته را شناسایی کرد.
درباره مفهوم اطلاعات و ارتباطات تاکنون تعریفی دقیق و رسمی ارایه نشده است.
از این رو صاحب‌نظران این پدیده‌ها را در قلمروهای ریاضیات، زبان‌شناسی، اقتصاد، روان‌شناسی، ارتباطات و ... مطالعه و تحلیل کرده و ویژگیهای متفاوتی برای آنها برشمرده‌اند.
بسیاری، اطلاعات را گاه به پدیده‌های نسبتا آشنای دیگری تشبیه کرده‌اند که بارزترین آنها تشبیه اطلاعات به «ماده» و «انرژی» است.
به همین دلیل «اطلاعات» را به جای اصطلاح «انرژی» دانسته‌اند.
پس از مفاهیم کلیدی و لغوی، با توجه به واژه‌نامه‌های انگلیسی و ریشه لغوی «اطلاع» در زبان فرانسه و لاتین، به تحول واژه اطلاع یا خبر اشاره می‌شود.
«نظریه اطلاع» در سال ١۹۴۹ میلادی برای استفاده در مسایل «ارتباط دور» شکل گرفت.
از جهت ریاضیات دو مولف آمریکایی «گلودشانون» و وارن ویور»، موضوع اطلاع را اندازه‌گیری و سنجش برشمردند.
این دو دانشمند آمریکایی، با توجه به‏نظریه ریاضی، واحد "Bit" را واحد اطلاع‌رسانی معرفی کردند.
استعمال واژه «ارتباط» به صورت جمع یعنی «ارتباطات» بیشتر به جنبه مطالعه ابزار و لوازم و فن این پدیده اشاره دارد و جنبه مفرد آن بیشتربه سیر و جریان این رشته مربوط می‌شود.

منبع : پاورپوینت ارتباطات